Sana En  Yakın Esnaf ve Fırsatları Gösteren Uygulama !  Uygulamayı hemen indirin.

esnafseven

Fibromiyalji

Fibromiyalji yaygın hastalıktır fakat fibromiyalji hastalarının 1/3’ü tanı alabilmektedir.
Fibromiyalji Sendromu, yaygın kas ağrıları ve halsizlik ile kendini gösteren bir kronik ağrı sendromudur. En önemli belirtisi yaygın kas ağrılarıdır ve kişilerin hayat kalitesinde belirgin düşüşlere sebep olmaktadır. Hastalardaki diğer belirtiler, halsizlik, yorgunluk, isteksizlik, uyku bozukluğu, çalışma saatleri süresinde azalma, eskiden yapılabilen işler için yardım isteği, cinsel yaşantıda düşüş,bağırsak faaliyetlerinde bozulma, sabahları yorgun uyanma ve tutukluk şikayetleri mevcuttur.

Fibromiyalji Tanısı

• 18 hassas noktanın en az 11 tanesinde ağrı
• 3 ayı aşan yaygın vücut ağrısı
• Vücudun iki tarafında ağrı, tüm omurga boyunca ağrı, boyun-sırt-kalça bölgesi ağrı
• Hastanın öyküsünde; travma, enfeksiyon, ameliyat, yoğun stres
• Hormonal bozukluklar

Fibromiyalji tedavisi için multidisipliner bir yaklaşım gerekir. Romatoloji uzmanı, fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı, psikolog, iş-uğraşı terapisti, fizyoterapist iş birliğinde tedavi programı belirlenip uygulanmalıdır. Gerekli olduğunda diğer branş hekimlerinden konsültasyon desteği alınır ve tedavi multidisipliner şekilde yönlendirilir. Tedavi programı içinde ilaç tedavisinin yanısıra, egzersiz,masaj, fizik tedavi uygulamları yer almaktadır. Tedavi , ağrı ve yorgunluğu azaltmak, depresif semptomları gidermek, diğer semptomları en aza indirmek amacıyla planlanır. Fibromiyalji tedavisinde en önemli amaç azalmış fiziksel aktivite ve artmış ağrı döngüsü kırmaktır.

Fibromiyaljini tedavisinde, sağlıklı beslenme,düzenli egzersiz,istirahat, gevşeme teknikleri etkili olmaktadır.Fakat bunların yanında otonom sinir sisteminin düzenlenmesi için kapsamlı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon programlarına ihtiyaç duyulur.

Fibromiyalji Hastalarına Öneriler

-İlaçlarını düzgün kullanarak verilen ezgersizleri düzgün yaparak tedavilerini başarıya ulaştırabilirler.
-Sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmalıdırlar.
-Stresle baş edebilme yöntemlerini öğrenmelidirler.
-İş ve dinlenme saatlerini ayarlamalıdırlar.
-Gerekli durumlarda psikolog desteği almalıdırlar.
-Çalışma ortamlarını ergonimik olarak uygun şekilde düzenlemelidirler.
-Açık havada yürüyüş yapmalıdırlar.
-Sevdikleri bir sporu haftada birkaç gün düzenli yapmayı alışkalık haline getirmelidirler.

Ortaya Çıkışı

Şiddetli kas agrilari,uyku bozuklugu,yorgunluk,endise ve depresyon gibi semptomlarla ortaya cikan bir hastalık..cogunlukla 20-40 yas arasinda ortaya cikan bu hastaligin kadinlarda gorulme sikligi erkeklere oranla 7 kat daha fazla..uzun sureli stres,fiziki ve/veya psikolojik travma durumlarindan sonra ortaya cikabilen hastaligin kesin sebebi bilinmedigi gibi herkes icin gecerli bir tedavisi de bulunmamakta.hayati cekilmez kilabilen bu rahatsizlikda kimi hastalarin cesitli agri kesiciler,masaj,hafif egzersizler,hipnoz,akupunktur,antidepresanlar ile kismi rahatlama saglayabildikleri olabiliyor.hastalik ilginc bir sekilde,daha cok caliskan,baskalarinin yardimina kosmaktan hoslanan,kendi sikintilari konusunda etrafa dert yanmaktan kacinan insanlarda ortaya cikiyor.