ortaköy fizik tedavi

Sıcak tedavisi

ortaköy fizik tedavi

Ortaköy fizik tedavi  , yüzeyel ısıtıcılar olarak hotpackler, ısıtıcı yastıklar ve parafin uygulanabilir. Hotpack silikat jel ile dolu kumaş torbadır. Silikat jeli su çekerek 60-70°C ye kadar ısıtıldıktan sonra bir havluya sarılarak 20ila 30 dakika ısısını kaybetmeden uygulanabilir. Uygulama alanına göre 1-4 cm’lik doku derinliğinde 1,1-3.3°C’lık ısı artışı sağlayabilirler.

Sıcak tedavisi;

• Kan akımını artırır.
  • Sinir iletim hızını artırır.
  • Tendon ve kollajenin uzama kabiliyetini artırır
  • Eklem sertliğini azaltır.
  • Genel relaksasyon sağlar.
  • Ağrıyı azaltır.

Hidroterapi

Bir motorla sağlanan su hareketi ile hidrostatik basınç, suyun viskozitesi ve kaldırma kuvvetinden faydalanılırken aynı zamanda sıcak suyun ısıtıcı etkisi ile egzersiz için uygun hidroterapi ortamı oluşturulur. Whirpool banyoları ödem tedavisi ve egzersiz için kullanılmaktadır.

Soğuk tedavisi

Soğuk tedavisinde coldpack uygulanır. Soğuk tedavisi: ödemi, ağrıyı, kas tonusunu azaltır ve kas spazmını çözer.

Ultrason ile tedavi

Cilt ve cilt altı yağ dokusundan çok, derin dokularda (kas, tendon, ligaman ve kemikte) ısınmaya yol açan bir yöntemdir. Ultrason yüksek frekanslı ses dalgasıdır. Doku tarafından emilen ses dalgası ısı enerjisine dönüşür ve kas- kemik gibi derin dokuları ısıtmada kullanılır.

Ultrasonun dokulardaki sıvının hareketini sağlayan mikromasaj etkisi de vardır; ödemli dokularda bu etkiden yararlanılır, yara iyileşmesini hızlandırılır.

Laser ile tedavi

Fizik tedavi de düşük yoğunluklu, ısıtıcı etkisi olmayan laser kullanılır. Dolaşımı, biyolojik aktiviteyi artırır, hücreler arası ilişkiyi düzenler, kollajen sentezini artırır ve doku iyileşmesini hızlandırır. FTR düşük yoğunluklu laserin temel olarak iki kullanım amacı vardır: Akupunktur benzeri etki gösteren stimülasyon tedavisi ve özellikle tenisçi dirseği, topuk dikeninde kullanılan bölgesel ağrılı sendromlarda bölgesel ışınlamadır.

Aralıklı pnömatik kompresyon tedavisi

Aralıklı basınç uygulayarak toplardamarlar ve lenf damarlarındaki sıvının kol veya bacaktan kalbe doğru pompalanmasını sağlar. Kan dolaşımını düzenlemeye yardımcı olur. Ödem ve lenfödem tedavisinde uygulanır.

Elektrik stimülasyonu

TENS deri üzerine yerleştirilen yüzeyel elektrotlar aracılığıyla uygulanan ağrı kesici elektrik akımıdır. Elektrik akımlarıyla ağrının omurilik seviyesinde iletimini baskılar.

FTR alanında elektrik akımlarının kullanım amaçları:

• Ağrıyı azaltmak
  • Sağlıklı kası güçlendirmek