Üsküdar fizik tedavi

Üsküdar fizik tedavi    için  yapılan tedaviler Soğuk, sıcak, ılık olmak üzere su sıcaklığı ayarlayarak yapılan bir uygulamadır. Bunun için çeşitli cihazlar ve aletler kullanılmaktadır. Hatta kaplıcaların fizik tedavi açısından oldukça iyi olduğu belirtilmektedir.

Masaj: Dolaşımı kuvvetlendirmek, ağrıları dindirmek, eklemlerin hareketliliğini arttırmak, kasları güçlendirmek adına yapılan bazı noktalara uygulanan çeşitli yöntemlerle bir araya gelmektedir.

Hareket Tedavisi: Kişinin hareket kabiliyetini arttırmak ve eski hareketliliğine kavuşmak adına ve birçok kişiye uygulanan tedavi şeklidir.

Elektrik Tedavisi: Özellikle felç hastalarına uygulanan, oldukça hafif ve orantılı bir şekilde verilen elektrik akımı ile rahatsızlıkların giderilmesi sağlanmaktadır.

Işın Tedavisi: Bu tedavi yönteminde kimyasal etkisi bulunan ultraviyole ışınlarından faydalanılmaktadır. Bu ışınların en faydalı tarafı güneş banyosudur. Bu ışınların canlı hücreleri hareketlendirdiği bilinmektedir.

Fizik tedavi kimlere uygulanır?
 Omuz, kol, bacak eklemlerinde ağrıları olanlara,

Romatizmal hastalıkların aktif döneminde olmayanlara,

Ortopedik ameliyatlar sonrasında kaslarında güçsüzlük, eklemlerinde ağrı ve hareket kısıtlılığı gelişenlere,

Kırık, çıkık, incinme nedeniyle alçı sonrasında eklemlerinde sertleşmeler olanlara,

Beyin, sinir hasarı sonucunda kol ve bacaklarda felç gelişenlere,

Hareket sistemi dışında lenf dolaşımının bozulması sonucu kol ve bacaklarında şişme olanlara uygulanır.

Fizik tedavi kelime olarak Elektrik akımı, sıcak ya da soğuk uygulaması, egzersizler ya da çeşitli dalgalarla hastaların tedavisine fizik tedavi denir.

Fizik tedavi metotları nelerdir?
 Fizik tedavide yaklaşık 30-50 sistem kullanılır. Ayrıca çeşitli cihazlara başvurulur. Ağrı tedavisinde gergin, derin yapışıklıkları açmak için ultrason, kas güçlendirici cihazlar, magnetoterapi, ozon tedavisi, traksiyon, mezoterapi bu cihazlar ve yöntemlerden bazılarıdır. Eklemlerinizde ağrı, kireçlenme, bel tutulması, boyun ağrısı, sırt ağrısı gibi rahatsızlıklarda fizik tedavi ve rehabilitasyon sayesinde kurtulabilirsiniz.

Fizik tedavinin kelime anlamı onarmaktır. Yani eklem ve yumuşak dokuları etkileyen aletlerle çeşitli rahatsızlıkları tedavi etme. Herhangi bir kaza sonrası işlevini yitiren bedenin çeşitli bölgeleri ya da organlarının tekrar eski işlevini kazanmasını sağlamak amacıyla fizik tedavi uygulanır. Fizik tedavi dışarıdan uygulanan bir yöntemdir.

Üsküdar’ın en güzel camisi Çinili Camii için Çavuşdere Caddesi’nde yol sormak gerekiyor. Deli İbrahim zamanında, 1640’ta yapılan caminin içine girip mavi-turkuvaz çinilere bakın.

Vakti olanlar İstanbul’un en büyük Müslüman mezarlığı olan Karacaahmet Mezarlığı’nı görkemi ve mezar taşlarındaki kabartmaları için görebilirler.