Kişisel hijyen kuralları ve sosyal yaşam önlemlerine ek olarak COVID-19 gibi özellikle solunum yolunu etkileyen viral hastalıkların önlenmesi için beslenme ve yaşam tarzı davranışları büyük önem taşıyor. COVID-19, sadece solunum yolu değil beraberinde hastalarda fiziksel ve psikolojik işlevlerinde de bozukluğa sebebiyet veren bir hastalık olduğu biliniyor. Covid-19 enfeksiyonu geçirmiş hastalarda solunumsal ve fiziksel işlev bozuklukları

“Lenf Sistemi” ya da diğer bir deyişle “Lenfatik Sistem” genellikle vücudun çöp atım sistemi olarak da bilinir. Vücudun ikinci dolaşım sistemidir ve bütün vücutta akar. Lenfatik Sistem, lenf sıvısını üreten ve dokulardan dolaşım sistemine taşıyan lenfoid organlar, lenf düğümleri, lenf kanalları, lenfatik dokular, lenf kılcal damarları ve lenf damarlarından oluşan karmaşık bir örüntüdür. Ayrıca bağışıklık sisteminin önemli

Omurga kırıkları genellikle travma sonucu oluşabileceği gibi özellikle ileri yaşlarda kendiliğinden de meydana gelebilmektedir. Bunun nedenleri arasında sıklıkla kemikleri zayıflatan ve yavaş ilerleyen hastalıklar vardır. Sebebi her ne olursa olsun omurgada kırık olan seviyede, sırta veya bele doğru yayılan ağrı şikâyeti en yaygın görülen yakınmadır. Kırık seviyesindeki çökmeye bağlı olarak deri üzerinde çıkıntı ya da

Düşük Omuz Sendromu

Düşük omuz tanımlamasıyla belli başlı postür ve duruş bozukluklarını aşağıdaki gibi özetleyebiliriz.     Skolyoz Omurgada var olan eğrinin gelişmiş oluğu tarafın karşı tarafındaki omuz seviyesinin diğer omuz seviyesine göre daha aşağıda olmasıdır. Bu durum omuz seviyeleri arasında asimetriye neden olurken ilgili taraf için düşük omuz tanımlaması kullanabilmektedir. Kifoz Omurganın üst bölümünde (cervical bölüm +thorocal bölüm) var

ayak bileği burkulmaları

Spor yapanlar, yapmayanlar, çocuklar, gençler veya erişkinler hayatlarının her döneminde ayak bileği burkulmaları ile karşı karşıya kalabilirler. Ayak bileği burkulması, ayak bileğinde bir ya da daha fazla bağda gerilme veya yırtığa bağlı gelişen bir yaralanmadır. Ayak bileği burkulmasını bir defa yaşayan kişilerin %40’ı i tekrar tekrar ayak bileğini burkuyor ve ayak bileğinde fonksiyonel instabilite yani

Omurgamızı oluşturan omur kemikleri, her insanda üst üste bir düzen içinde sıralanmıştır. Her bir omur kendinden bir önce ve bir sonraki omur ile birebir hizalanmıştır. Omurların arasındaki bu düzeni, dayanıklılığı ve esnekliği arttıran, omurganın hareket kabiliyetini destekleyen disk ve faset eklemler bulunur. Omurganın önünde yer alan yapılara disk arkasında bulunan yapılar faset eklemlerdir. Bu iki

Klinik Pilates , hareket kontrolüne odaklanan fonksiyonel, hedefli, kişiselleştirilmiş bir rehabilitasyondur. Yöntem ve prensipleri ilk olarak Joseph Pilates tarafından Birinci Dünya Savaşında yaralı hastaları rehabilite etmek için oluşturulmuş ve günümüze kadar devam etmiştir. Klinik Pilates, herhangi bir yaralanma ya da yaşanan ameliyat sonrası rehabilitasyon için kullanılan bir egzersiz yöntemidir. Tedavinize ve hedeflerinize daha kişiselleştirilmiş bir yaklaşım sunar. Pilates yapmak için harika nedenleriniz

Spinal stenoz omurgada daralma anlamına gelmektedir. Spinal (omurga) kanalda gelişen daralmanın o bölgedeki anatomik yapıları sıkıştırmasıyla meydana gelen bulgular spinal stenozun patolojileridir. Spinal stenoz en yaygın olarak yaşlanmayla birlikte meydana gelen değişikliklerden kaynaklanmaktadır. Kıkırdak doku bozukluğu ve paget hastalığı spinal stenoza sebep olmaktadır. Spinal stenoz, daralmaya bağlı olarak sinirler üzerine baskı yaparak ağrıyı oluşturur. Yapısal

Piriformis kası kalçada derine yerleşmiş ve uyluğun dışa doğru dönmesini sağlayan kasımızdır. Bu kasın içerisinden siyatik sinir geçmektedir. Piriformis Sendromu ise bu kasın çeşitli nedenlerle siyatik sinir üzerine baskı yapmasıyla oluşan kas iskelet sistemi problemidir. Piriformis Sendromu’nun iki çeşidi vardır. Birincil Piriformis Sendromu, anatomik varyasyondan yani kasın ve sinirin kişiden kişiye farklı konumlanmasında kaynaklı olarak

Parkinson hastalığı, beyinde dopamin salgılayan hücrelerin hasarı sonucu ortaya çıkan bir sinir sistemi hastalığıdır. Fakat bu hasarın neden ortaya çıktığı henüz tam olarak bilinmemektedir. Daha çok orta ve ileri yaşlarda görülür. Parkinson, yavaş ve sinsi seyreden bir hastalıktır. Hastalığın Tedavisi; İlaç tedavisi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ile Cerrahi tedavi olmak üzere 3 ana başlık altında

ÜSTE
Whatsapp Yardım
Yardıma mı ihtiyacınız var?