Kadın Sağlığı’nda Fizyoterapi, genel anlamda, kadınlarda görülebilecek çeşitli sağlık problemlerine özel olarak planlanan ve uygulanan ve cerrahi olmayan yaklaşımları kapsayan bir fizyoterapi alt uzmanlık alanı olarak tanımlanabilir. Kadın Sağlığı’nda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon; Postür, vücut mekanikleri, uygun egzersiz alışkanlıkları ve egzersiz eğitimiyle kas-iskelet sistemi disfonksiyonlarının önlenmesinde etkilidir. Gebelik, doğum ve yenidoğan bakımıyla ilişkili kas-iskelet sistemi veya

Çocuklarda Omurga Sağlığı, Omurga vücudumuzun en önemli taşıyıcısıdır. Omurga; boyun-sırt, bel ve kalça olmak üzere 4 bölgeye ayrılır. 4 bölgenin de yandan bakıldığında, ön ve arka yönde olmak üzere doğal fizyolojik eğrilikleri vardır. Ancak omurgayı meydana getiren omurların bir dizisinin yan yana olan eğriliği doğal değildir ve buna “Skolyoz” denir. Skolyoz C ve S şekillerinde

Bel ve boyun ağrılı hastalarımız; gün içerisinde masa başında uzun süreli zaman geçirmektedir. Kendilerine uygun rehabilitasyon programına katılmış olsalar bile, doğru sandalye yani ergonomik sandalye kullanmalarını önermekteyiz.  Doğru sandalye seçimi ve kullanımı Fizyoterapinin etkinliğini devam ettirirken, ayrıca problemin tekrarını önlemektedir. Doğru sandalye seçimi için öneriler; 1. Bel desteği olan sandalyeler tercih edilmelidir. 2. Sandalye boyu ayarlanabilir olmalıdır.

Sağlıklıysanız bir çok dileğimiz mevcuttur. Ancak sağlıklı değil iseniz bir dileğimiz oluşur. Bu da eğer sırt ağrınız var ise kişilerin tek bir açık dileği vardır. Origene bu dileğe yardımcı olmaktadır. Öncelikle etkili ve güvenli bir tedavi ile semptomlara değil sırt ağrısının nedenlerine odaklanmalısınız. Birebir fizyoterapistinizin size özelleştireceği şekilde şikayetlerinizi tamamen düzenlemek için uyarlanmış Origene cihazı

Çocuklarımız bugünümüz, yarınımız, sevgimiz, kaygımız, enerjimiz her şeyimiz. Sağlıklı birey olmanın koşulu, sağlıklı çocuk olmaktan geçer. Zaman değişti artık çocuklarımız sokaklar da bahçelerde ip atlayıp top oynayamıyorlar ve maalesef harekete dönüştüremedikleri enerjileri onlara stres kaynağı olurken çeşitli yeme, uyku, tuvalet gibi kendi gereksinimleriyle birlikte ikili ve grup ilişkilerinde de yanlış davranışsal modeller geliştirebiliyorlar. Çocukların yaşamında su kadar önemli olan

Fizik Tedavi'de Doğru ve Yanlışlar

Fizik tedavi, ya da İngilizce konuşulan ülkelerde yaygın adıyla fizyoterapi, yaralanma, hastalık, travma ya da yaşlılık gibi nedenlerle eksilme gösteren fonksiyonel hareketleri geri kazandırma amaçlı yapılan, elektrik akımı, sıcak ya da soğuk uygulaması, egzersizler ya da çeşitli dalgalarla hastaların tedavisine verilen isimdir. Fizik Tedavide Doğrular ve Yanlışlar halk arasında en fazla merak edilen konular arasında