Çocuklarımızı beslerken iki yaş sendromuyla birlikte çoğu zaman onlara yemek yedirmek kâbus haline gelebiliyor, çocukların bedensel sağlıklarını devamlı kılarken, aynı zamanda yemek yeme eylemini istekli ve eğlenceli hale getirmek mümkündür. Bunda birinci koşul çocuğunuz ile iddialaşmamak, sınırlarımızı kontrol etmekte usta olan bu küçük tatlı bireyler karşısında inatlaşmadan kararlı olmalıyız. Çoğu zaman onların seçim hakkı olduğunu

Belde Düzleşme

Bel düzleşmesi, belde düzleşme, Omurgamız 7 adet boyun, 12 adet sırt, 5 adet bel, 5 adet kalça, 4 adet kuyruk sokumu olmak üzere toplam 33 adet omurdan oluşmuştur. Bunların ilk 24 tanesi hareketli diğerleri ise hareketsizdir. Omurgamızın boyun sırt bel bölgesinde konkav ve konveks fizyolojik eğrilikleri bulunur. Boyunda C şeklinde olan eğrilik sırt bölgesinde ters

Songül Hanım, 27 yıldır kurumunuz Natal Fizik Tedavi rehabilitasyon merkezi bölgemizin değerli bir kurumu, bize kliniğinizden bahseder misiniz? 1992 yılında Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi Rehabilitasyon Fakültesi’nden mezun olduğumda iki şey önemliydi benim için; ilki koruyucu halk sağlığına katkıda bulunmak bir diğeri ağrılı gelen hastalarımıza yan etkisiz en doğru tedavi programı ile şikayetlerini gidererek yaşamlarında pozitif

Mesleğimin ilk yıllarında fizik tedavi rehabilitasyon ağrı şikayetlerinde sanki yaşlıların derman aradığı bir tıp dalıydı. Bugün birazda şaşkınlık içerisinde özellikle boyun ağrı şikayetlerinin neredeyse ergenlik dönemi yaş grubuna kadar indiğini gözlemliyorum. Tahmin ediyorum önümüzdeki 20 30 yıl içerisinde normal postür tanımımız değişecek .Bugün 2 yaşa kadar inen akıllı telefon kullanımı ilk ve ortaöğretim döneminde çocuğun

Etiketler:

Pilates Nedir?

Pilates, Joseph Pilates tarafından bulunan amacı zihin-beden birlikteliğini sağlamak olan bir egzersiz programıdır. Kas kuvvetini ve esnekliği arttırmak, vücudun genel bütünlüğünü sağlamak amacı ile Pilates 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkmıştır. Vücudun her yerini çalıştırmaya yönelik bu egzersizler özellikle ağırlık merkezimizi (Core bölgesi), denge ve koordinasyonumuzu kuvvetlendirerek stresi azalttığı kanıtlanmıştır. Pilates de karın ve sırt kaslarını

Postür, yabancı bir kelime olsa da hayatımıza girmiş ve sıkça kullanılan bir kelimedir. Türkçe karşılığı DURUŞ. Günlük hayatımızda duyduğumuz “kambur durmak‘” yanlış bir postür tanımıdır aslında. Yanlış bir duruş hem vücudunuzun iskelet sistemini hem de iç organlarınızı etkiler. Diğer yandan dışarıdan bakıldığında hakkınızdaki düşüncelere de yol  çizer. Vücudumuzun her yeri birbiri ile bağlantılıdır. Bir yerinde

soğuk havalarda eklem ağrısı

Havalar soğudukça diz, kalça gibi eklem ağrılarından şikayet edenlerin sayısı artıyor. Bu ağrılar gerçekten mevsimle mi ilgilidir? Soğuk havalarda eklem ağrısı… Kısmen evet. Soğuk ve yağışlı hava eklem ağrılarına yol açan hastalıkların asıl nedeni değildir, ama romatizmal veya kireçlenmeye bağlı eklem ağrıları soğuk ve nemli havalarda artar. Yani soğuk ve nem, hastalığa neden olmaktan ziyade

İnsan; eklemleri kas ve iskelet sistemi ile hareket etmekle canlılığını sürdürebilen bir yapı olarak tasarlanmıştır. Dolaysı ile hareket sağlıklı olmanın ayrılmaz bir parçasıdır. İnsanoğlu avcılıktan tarım dönemine ve nihayet endüstriyel döneme geçiş sağlamıştır. Her geçen gün yaşam ve çalışma koşulları insanı doğal hareketten uzaklaştıran ve maalesef hareketli olmak için özel çaba gerektiren bir yaşama doğru

Skolyoz Nedir?

Skolyoz omurganın lateral eğriliği olarak tanımlanmasına rağmen 3 boyutlu bir deformitedir. Skolyozun şiddeti, başlangıç yaşı ve ilerlemesi bireylerde farklılık göstermektedir. Erken tanı ve tedavi çok önemlidir. Birçok skolyoz ilerlemeden tespit edilirse cerrahiye gerek kalmadan tedavi edilebilmektedir. Genellikle torakal ve lumbal eğrilikler daha sık görülmektedir. Skolyoz’un Sınıflandırılması Skolyozu fonksiyonel (yapısal olmayan) ve strüktürel(yapısal) skolyoz olarak ikiye

Omuz Ağrısı Fizik Tedavi

Sadece yaşlılarda değil, genç ve orta yaşlı kişilerde de en sık gördüğümüz şikayetlerden biri omuz ağrısıdır. Omuz ağrıları düşme, çarpma, çekme, asılı kalma gibi kollara yönelik bir darbe veya kaza sonucu oluşabileceği gibi kendiliğinden ve yavaş yavaş da başlayabilir. Bu durumda hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmakta gecikme ihtimali daha fazladır. İşte omuz ağrılarında en kritik

ÜSTE